Natūralaus sultinio nauda organizmui

2021-11-29

Jau nuo senų laikų apie gerąsias sultinio savybes ir jo naudą sveikatai teko girdėti ne vienam. Teigiama, kad sultinys turi didžiulę įtaką virškinamajam traktui, kaulų ir sąnarių sveikatai bei imuninei sistemai. Tad sultinys žvarbiais vakarais ne tik sušildys, bet ir suteiks organizmui naudos.

Dažniausai sultinys verdamas iš jautienos, vištienos, ar net žuvies bei jų kaulų. Kaulų sultinyje yra ir daug mineratų, tad jis naudingas ne tik suaugusiems bet ir vaikams.

Norint išvirti kokybišką, gydomosiomis savybėmis pasižymintį sultinį, prireiks kokybiškų ingredient ir kantrybės. Kad sultinys būtų kokybiškas, jį reikėtų virti iš naminės vištienos ar jautienos mėsos ir kaulų. Jokiu būdu nereikėtų tikėtis naudos iš sultinio, paruošto iš kubelių.

Tikrai naudingas sultinys  turi būti verdamas ant silpnos ugnies ilgai ir lėtai, kad į jį patektų kuo daugiau maistinių medžiagų. Kad išsiskirtų visos naudingosios medžiagos, mėsa su kaulais verdama ne trumpiau kaip 12 valandų. Į tokį sultinį nuo kaulų patenka labai daug mikroelementų. Kuo sultinys verdamas ilgiau, tuo didesnė koncentracija mikroelementų jame.

Kaulų sultinys yra želatinos šaltinis, kuris ypač svarbu sąnariams. Sąnarių kremzlės yra linkusios dėvėtis, o želatinos vartojimas padidina kolageno kiekį audiniuose. Tai gali padėti apsaugoti sąnarius nuo nykimo, išlaikyti gerą jų būklę. Kolagenas žinomas ir dėl teigiamo poveikio odai, gali mažinti odos senėjimo, padeda formuotis audiniams, kurie odai suteikia elastingumo, minkštumo. Be to, kaulų sultinyje esančios amino rūgštys gali pagerinti kai kurių žmonių miegą.

Tikrai naudingą sultinį galim paruošti taip: nuplautus vištienos ar jautienos kaulus ant nedidelės ugnies virti apie 8 valandas. Tuomet įdėti svagūnų, morkų, petražolių, lauro lapų, pipirų, šiek tiek druskos. Tuomet sultinį virti dar 4 valandas, bei nukošti, kad jis liktų skaidrus. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad druskos į sultinį galima ir nedėti, kadangi per didelis jos kiekis gali būti žalingas žmonėms, kuriems padidėjęs kraujospūdis.

Geras sultinys yra tas, kuris šaldomas sustingsta į drebučius. Tokiame sultinyje išlieka naudingos medžiagos: kalcis, magnis, fosforas, silicis, bei kitos. Optimalu sultinį gerti 2-3 kartus per savaitę.

Sultinį rekomenduojama naudoti verdant įvairias sriubas, troškinius, ar kitiems patiekalams pagardinti. Rudens vakarai vis ilgyn, tad pats metas pasigaminti tikro naminio sultinio ir palepinti juo artimuosius.

Jūratė Kulberkienė, Nacionalinės vaistų prekybos asociacijos direktorė