Apyniai – ne tik alui virti, bet ir ramybei atgauti

2016-09-19

Rugsėjis atridena lygiadienį – diena vis daugiau vietos užleidžia nakčiai. Vakarai tampa vis ilgesni, vis dažniau atklysta ir neramios mintys.

Tai – natūrali žmogaus būsena. Rugsėjį  tenka užbaigti užsilikusius ūkio darbus, sukaupti kuo daugiau atsargų žiemai: nukasti bulves, nuskinti obuolius, nurauti morkas. Nors daugybei žmonių tai visiškai nerūpi (o kam tada parduotuvės?), vis dėlto rudeninis troškimas pasirengti žiemai susmigęs į mūsų genus.

Skaityti toliau

Pasisemkime sveikatos iš gausiai užderėjusių šermukšnių uogų

2016-08-17

Nėra abejonių, šiemet – šermukšnių metai. Senokai teko matyti taip uogomis „aplipusius“ šermukšnių medžius. Raudonai oranžinės jų kekės iš tolo šviečia pakelėse, miškuose, parkuose ir miestuose. Šermukšnių uogos nuo seno laikomos sveikatos šaltiniu ir naudojamos liaudies medicinoje. Tik tam tikslui šermukšnius reikėtų skinti miškuose ar pievose – ten, kur jų nepasiekia kelio dulkės ar automobilių išmetamosios dujos.

Sveikatai stiprinti ar maistui vartojami visiškai prinokę vaisiai. Jie skinami rugsėjo ir spalio mėnesiais, prieš šalnas arba po jų, be vaiskočių. Džiovinami gerai vėdinamoje patalpoje arba džiovykloje 60-80 laipsnių temperatūroje. Jei oras geras, galima džiovinti lauke, pavėsyje, paskleidus plonu sluoksniu ant popieriaus arba audinio, retkarčiais pavartant.

Skaityti toliau

Visavertis miegas – sveikatos pagrinda

2016-07-12

Kokybiškas miegas yra vienas svarbiausių veiksnių, užtikrinančių gerą mūsų savijautą ir sveikatą.

Miego – periodiškos sąlyginės ramybės būsenos metu organizmas, iš dalies praradęs kontaktą su aplinka, aktyviai atkuria savo jėgas. Žmogui užmigus susilpnėja jo fiziologinės funkcijos, pakinta jų darbo režimas, išnyksta sąmoningas psichikos aktyvumas. Tai neišvengiama organizmo būsena, kurios metu atsijungiama nuo išorinio pasaulio signalų, kadangi smegenys turi apdoroti ir įvertinti nemiego metu gautą informaciją, ją sunaikinti arba išmesti nereikalingą ir pasenusią.

Skaityti toliau